با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ رتبه‌بندی همچنان مبهم؛ ضوابط ترمیم حقوق معلمان چیست؟
زیارت عاشورا

رتبه بندیعضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس گفت:احکام رتبه بندی معلمان از مهر ماه صادر می‌شود اما به جز کلیاتی از این طرح، اطلاعات بیشتری از سوی مسئولان آموزش‌وپرورش ارائه نشده است و ابهاماتی برای فرهنگیان مطرح است.

به نقل از تسنیم:رتبه بندی معلمان مهمترین موضوعی است که این روزها جامعه فرهنگیان به شدت چشم انتظار منتشر شدن ابعاد بیشتری از آن هستند.  ابعادی که شاخص‌های رتبه بندی معلمان و میزان افزایش حقوق آنها بر اساس رتبه‌های کسب شده را روشن کند.

موضوع دیگری که این روزها برای معلمان مبهم است وضعیت سوابق کاری آنها در طرح رتبه بندی است آیا مبنای سابقه کار 6 سال است یا 4 سال و اینکه فرهنگیانی که در نیمه نخست سال جاری بازنشسته می‌شوند،‌ در طرح رتبه بندی جایگاهی دارند؟

اگر چه علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش طی هفته‌های اخیر از تصویب طرح رتبه بندی در شورای توسعه مدیریت خبر داد و قرار است تا پایان شهریور احکام رتبه بندی صادر شود اما هنوز جزییاتی از این طرح اعلام نشده است.

دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری 13.5 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. علی اصغر فانی در تاریخ 18 فروردین 94 عنوان کرد که با اجرای طرح رتبه بندی حقوق دریافتی معلمان از 160 تا 600 هزار تومان افزایش خواهد یافت و14 درصد افزایش حقوق کارکنان در سال 94 نیز به آن اضافه می شود. براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه جزییات نظام رتبه بندی مصوب در شورای توسعه مدیریت منتشر نشده و مبهم است،‌اظهار داشت:‌ هنوز مسئولان آموزش و پرورش هیچ جزییاتی در رابطه با این طرح، شاخص‌ها و میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به رتبه‌های کسب شده، ارائه نکرده‌اند.

وی افزود:‌این در حالی است که طبق گفته‌های مسئولان آموزش‌وپرورش احکام فرهنگیان از مهر ماه صادر می‌شود اما تاکنون جزییات طرح رتبه بندی برای فرهنگیان مشخص نشده است. انتظار این است، جزییات منتشر شود تا مشخص شود رتبه بندی به چه صورت منجر به ترمیم حقوق فرهنگیان خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد:‌ هنوز مشخص نیست افزایش حقوق 160 تا 600 هزار تومانی به طور دقیق چند درصد از معلمان را شامل می‌شود. کدام گروه و چه تعداد از فرهنگیان شاهد افزایش حقوق 600 هزار تومانی خواهند بود و اکثر فرهنگیان چه میزان افزایش حقوق خواهند داشت؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ اخبار مختلفی درخصوص وضعیت بازنشستگان امسال در طرح رتبه بندی شنیده می‌شود که این موارد نیاز به توضیحات مسئولان دارد. البته طرحی که آموزش و پرورش به دنبال اجرای آن از مهر ماه است با رتبه بندی مدنظر سند تحول بنیادین تفاوت بسیاری دارد و بیشتر با هدف ترمیم وضعیت حقوقی فرهنگیان اجرا خواهد شد اما میزان افزایش حقوق نیز مبهم است.

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, | 1:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |